nedeľa 17. októbra 2010

Tak, a už som tu aj ja - zadanie W1 KE





A je to tady... V rámci projektu Ďalšieho vzdelávania učiteľov informatiky (DVUI) a v súlade s jedným zo zadaní tohto vzdelávania som bol "donútený" si založiť vlastný webblog, t.j. blog.  Občas síce čítam  blogy niektorých autorov (napr. na www.sme.sk), ale za "normálnych" okolnosti necítim potrebu mať vlastný blog. Ale ako sa vraví : "nikdy nehovor nikdy",  možno časom aj ja tomu prídem na chuť... :-).    Takže na ten úvod by som sa Vám rád predstavil.

Volám sa Vlado Kucer, som zo Svidníka a učím na SPŠ odevnej informatiku, ale v poslednom čase skoro výlučne iba grafiku. Máme totiž na škole umelecký odbor Propagačná grafika a tam sa bez počítačovej grafiky akosi nezaobídu. Doteraz sme pracovali s grafickým softvérom od firmy Corel, avšak od tohto roka (po zakúpení licencií na softvérový balík Adobe Design Premium CS4) začíname aj s programami ako Photoshop, InDesign a Flash a ad budúceho šk. roka začneme aj s Illustratorom a Dreamweaverom. Okrem toho sa starám aj o školskú sieť, údržbu počítačov a webovú stránku a ak k tomu prirátam DVUI vzdelávanie, niekedy neviem čo skôr... :-(
Vzhľadom na moju celkovú vyťaženosť a pomerne značnú náročnosť  projektu DVUI, som do poslednej chvíle zvažoval možnosť prihlásenia sa na toto vzdelávanie. Hlavne sa obávam modulov s programovaním. Keďže doteraz vo svojej praxi som nemusel programovať zvládnuť naraz 3 programovacie jazyky sa mi zdá trocha prisilná káva... Moje skúsenosti z VŠ (s pred 30 rokov), kedy sme programovali v jazyku Fortran, program písali na kúsky papiera, ktoré preberala poverená pani vo výpočtovom stredisku (kde sa nachádzali na tú dobu špičkové počítač EC 1055) a po 2 dňoch nám vydala štós  diernych štítkov aj s výpisom programu, že niekde je chyba, asi za veľké skúsenosti s programovaním nemôžem rátať.
Ale asi práve preto, že toto všetko bolo tak dávno a pokrok v informatike je neskutočný ( a dôchodok ešte ďaleko ...), tak som sa dal na "boj" :-).  A že získam notebook a dataprojektor, to bola snáď najväčšia motivácia zúčastniť sa kurzu DVUI :-)))
Inak mám jedného syna-vysokoškoláka, ktorý študuje v Banskej Bystrici  odbor herectvo a psa - sučku Írskeho setra.
Medzi moje záujmy patrí cyklistika, plávanie, tenis a v zime lyžovanie. Koncom zimy som si kúpil novú lyžiarsku výstroj, (ktorú som vyskúšal iba raz), takže sa už teším na tohtoročnú lyžiarsku sezónu...

3 komentáre:

  1. Prajem veľa šťastia pri moduloch o programovaní Ja osobne ich mám celkom rád Menej obľubujem iné témy Programovanie ma celkom baví Verím že i Vám sa to zapáči Prajem všetko dobré

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Po prečítaní Vašich riadkov som zistila, že sme na tom podobne! S programovacím jazykom Fortran som sa stretla na Gymnáziu a na VŠ som absolvovala 2 semestre s Pascalom. Od tých čias som programovanie nepotrebovala. Zvládnutie programovania tým tempom ako ho vedú lektory je celkom náročné. Ale motivácia získania notebookov, dataprojektrov a hlavne kreditov je dosť silná nato aby som sa s tým popasovala aspoň k vyriešeniu zadaní.
    Nakoľko sa na našej škole neprogramuje na pracovisku to nevyužijem, ale ako ste povedali človek nikdy nevie! A preto HOR SA DO ŠTÚDIA!!!

    OdpovedaťOdstrániť