pondelok 18. októbra 2010

Google Analytics - Zadanie W4 KE I3

Naša škola má už pár mesiacov zriadenú novú školskú webstránku, ktorá bola vytvorená poloprofesionálnou firmou. Od začiatku tohto šk. roka jej správu, aktualizáciu a postupné napĺňanie som dostal do „opatery“ ja. Aj keď webstránka je graficky pekne vyhotovená, jej správa je pomerne zložitá. Na doprogramovanie CMS systému pre jej ľahšiu správu sa 500,-€ v školskom rozpočte nenašlo, takže aktualizácia textov, fotogalérii, multimédií atď. cez rozhranie phpMyAdmin nie je práve užívateľsky príjemné a časovo dosť náročné.
Vďaka DVUI som sa dozvedel o zaujímavom nástroji na sledovanie návštevnosti stránky, ktorý ponúka celý rad ďalších zaujímavých štatistik. A keďže aj jedným zo zadaní DVUI (W4 KE I3) bola možnosť vyskúšať si Google Analytics, nebolo čo riešiť.

V starej verzii školskej stránky sme prehľad návštevnosti riešili klasickým počítadlom, ktorý sa už v nových dizajnoch „nenosí“. Vzhľadom nato, že mnohé služby spoločnosti Google už využívam, nebolo preto potrebné si zriadiť nový účet.
Postup je veľmi jednoduchý. Stačí sa prihlásiť na stránke http://www.google.com/analytics , potom si zaregistrovať adresu webstránky ktorú chceme sledovať, Google Analytics ju zaregistruje a vygeneruje JavaScript kód, ktorý je potrebné vložiť do hlavičky zdrojového textu stránky, ktorú chceme sledovať.
Vzhľadom nato, že kód javaskriptu do stránky som vložil v nedeľu večer a výsledky už zisťujem na druhý deň, mimoriadnu aktivitu na školskej webstránke som ani neočakával. Avšak dôležité je, že to funguje a sám som zvedavý, čo všetko z tých štatistik by sa dalo zistiť a tým vylepšiť našu školskú stránku.

7 komentárov:

  1. Naozaj zaujímavé. Musím si nájsť čas a vylepšiť takto aj web stránku našej školy.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Toto je už druhý príspevok o Google Analytics, ktorý ma presvedčil, že sa túto službu oplatí využívať.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Myslím kolegovia, že na najbližšom stretnutí sa budeme mať o čom rozprávať. Každý na niečo nové príde a ak si to vzájomne "posunieme", bude infomatika o informovaní.
    Viliam Jedinák
    http://dvuivili.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj,
    tiež ma zaujal článok o Google Analytics, aj my máme školskú webovú stránku, ktorú síce nevytvorila profesinálna firma,ale ja aj so skupinkou šikovných žiakov. Návštevnosť sme tiež riešili cez počítadlo, ale chcem si vyskúšať aj tento zaujímavý nástroj.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Som rád,že som našiel niečo pekne, na čom sa dá zamyslieť...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zaujímavé! Hneď sa na to idem pozrieť.

    OdpovedaťOdstrániť